ΓΑΛΛΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ΟΙ ΜΙΚΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ Η Ε.Ε. ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ GOOGLE ΚΑΙ ΤΟΥ FACEBOOK
Οι υπεύθυνοι των μικρών επιχειρήσεων στη Γαλλία και τη Γερμανία επιθυμούν εναλλακτικές λύσεις απέναντι στην κυρίαρχη διαφήμιση, η οποία βασίζεται στην παρακολούθηση που κάνει το Facebook και η Google, όπως έδειξε νέα έρευνα που έγινε για λογαριασμό της Διεθνούς Αμνηστίας και της Global Witness.
Ενόψει μιας σημαντικής ψηφοφορίας της Ε.Ε. αυτή την εβδομάδα με στόχο την επιβολή αυστηρότερων κανόνων για την ψηφιακή διαφήμιση που βασίζεται στην παρακολούθηση, μια δημοσκόπηση σε υπευθύνους μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στις δύο χώρες αποκάλυψε ότι το 75% πιστεύει πως η διαφήμιση που βασίζεται στην παρακολούθηση υπονομεύει την ιδιωτική ζωή των ανθρώπων και άλλα ανθρώπινα δικαιώματα.
Συνολικά το 69% των ιδιοκτητριών/ών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι, αν και δεν αισθάνονται άνετα με την επιρροή του Facebook και της Google, αισθάνονται ότι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να διαφημίζονται μαζί τους λόγω της κυριαρχίας τους στον κλάδο.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, που προέκυψαν από δημοσκόπηση της YouGov σε περισσότερους από 600 ανθρώπους, έρχονται ενόψει της ψηφοφορίας της ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αυτή την εβδομάδα σχετικά με την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, με τις/τους ευρωβουλεύτριες/ευτές να εξετάζουν αυστηρότερους κανόνες για τη διαφήμιση που βασίζεται στην παρακολούθηση.
Η συνεχής και επεμβατική παρακολούθηση της ζωής μας για τη στοχοποίηση των ανθρώπων μέσα από διαφημίσεις είναι απαράδεκτη, εκμηδενίζει το δικαίωμά μας στην ιδιωτική ζωή και τροφοδοτεί τις διακρίσεις.
Claudia Prettner, νομική και πολιτική σύμβουλος της Amnesty Tech
«Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι οι ιδιοκτήτριες/ες επιχειρήσεων αισθάνονται εξαιρετικά άβολα με την προσέγγιση της διαφήμισης βάσει εντοπισμού, που βιώνουν σήμερα οι πελάτες τους».
«Η ψηφοφορία στην ολομέλεια αυτής της εβδομάδας για την Πράξη Ψηφιακών Υπηρεσιών αποτελεί μια ζωτική ευκαιρία για τις/τους ευρωβουλεύτριες/ευτές να υπερασπιστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και να αναλάβουν δράση για την αντιμετώπιση των διαφημιστικών πρακτικών που βασίζονται στην παρεμβατική παρακολούθηση».
Απαιτούνται τώρα εναλλακτικές λύσεις
Ενόψει της ψηφοφορίας αυτής της εβδομάδας, το Facebook και άλλες ηγέτιδες επιχειρήσεις του κλάδου τόνισαν την πεποίθησή τους ότι η στοχευμένη διαφήμιση είναι απαραίτητη για την επιβίωση των ευρωπαϊκών μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Ωστόσο η έρευνα έδειξε ότι το 79% των ατόμων που ρωτήθηκαν θεωρεί ότι οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως το Facebook και η Google, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυξημένη ρύθμιση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα για τη στοχοποίηση των χρηστριών/ών κατά τη διαδικτυακή διαφήμιση.
Το 79% των ατόμων που ρωτήθηκαν θεωρεί ότι οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως το Facebook και η Google, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυξημένη ρύθμιση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα για τη στοχοποίηση των χρηστριών/ών κατά τη διαδικτυακή διαφήμιση.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι ιδιοκτήτριες/ήτες επιχειρήσεων πιστεύουν πως οι πελάτες τους δεν αισθάνονται άνετα να στοχοποιούνται με διαδικτυακές διαφημίσεις βάσει φύλου ή εθνικότητας (62%), σεξουαλικού προσανατολισμού (66%), πληροφοριών σχετικά με την υγεία τους (67%), θρησκευτικών απόψεων (65%), πολιτικών απόψεων (65%) ή προσωπικών γεγονότων στη ζωή τους (62%).
«Αποτελεί μέρος του εγχειριδίου lobbying του Facebook και της Google να χρησιμοποιούν την εξάρτηση των μικρών επιχειρήσεων από τις υπηρεσίες τους ως φύλλο συκής για να δικαιολογήσουν την επεμβατική σκιαγράφηση προφίλ και τη στόχευση των χρηστριών/ών για διαφημίσεις», δήλωσε η Nienke Palstra, ανώτερη υπεύθυνη εκστρατειών για τις ψηφιακές απειλές κατά της δημοκρατίας στην Global Witness.
«Στην πραγματικότητα, η δημοσκόπηση μας δείχνει ότι οι υπεύθυνοι των μικρών επιχειρήσεων στη Γαλλία και τη Γερμανία είναι βαθιά επιφυλακτικοί απέναντι στις διαφημιστικές πρακτικές τους, αλλά δεν βλέπουν εναλλακτική λύση. Δεδομένου ότι σε συντριπτικό βαθμό οι μικρές επιχειρήσεις υποστηρίζουν τη ρύθμιση των γιγάντων της τεχνολογίας διαφημίσεων, υπάρχει κάθε λόγος για τις/τους ευρωβουλεύτριες/ευτές να προχωρήσουν περαιτέρω στην Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες και να προστατεύσουν τους ιδιώτες από την κατασκοπευτική διαφήμιση».
Τα τελευταία ευρήματα υποστηρίζουν προηγούμενη δημοσκόπηση της Global Witness που διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2021 και διερευνούσε τη στάση Γάλλων και Γερμανών χρηστριών/ών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης απέναντι στη στοχευμένη διαφήμιση. Εκείνα τα αποτελέσματα έδειξαν σε συντριπτικό βαθμό ότι οι άνθρωποι αισθάνονται εξαιρετικά άβολα με τους τρόπους με τους οποίους τους στοχοποιούν οι διαφημιστές καθημερινά, από την κατηγοριοποίηση με βάση το εισόδημα και τις θρησκευτικές απόψεις έως τα γεγονότα ζωής, όπως η εγκυμοσύνη, το πένθος ή η ασθένεια.