ΤΟΥΡΚΙΑ: ΤΟ FACEBOOK ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ «ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΡΓΑΝΑ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ»

Published on 20 January 2021, 13:25Εκτύπωση

Με αφορμή την ανακοίνωση του Facebook ότι θα διορίσει έναν τοπικό αντιπρόσωπο στην Τουρκία σε συμφωνία με τον δρακόντειο νέο νόμο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Milena Buyum, η Υπεύθυνη Εκστρατειών της Διεθνούς Αμνηστίας στην Τουρκία δήλωσε:

«Τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε δει ότι διάφορες εταιρείες, μία προς μία, συμμορφώθηκαν με έναν δρακόντειο νέο νόμο ο οποίος έχει ως στόχο να αποσιωπήσει τις διαφωνίες».

«Η απόφαση του Facebook τους θέτει - και την Google, το Youtube και άλλες εταιρείες - σε σοβαρό κίνδυνο να μετατραπούν σε όργανα κρατικής λογοκρισίας. Πρέπει να πουν σε εμάς, όπως και στους χρήστες/τριες τους στην Τουρκία, ποια συγκεκριμένα μέτρα θα πάρουν για να αποτρέψουν κάτι τέτοιο ».

Η απόφαση του Facebook τους θέτει - και την Google, το Youtube και άλλες εταιρείες - σε σοβαρό κίνδυνο να μετατραπούν σε όργανα κρατικής λογοκρισίας
Milena Buyum, Διεθνής Αμνηστία

Η Sarah Clarke, επικεφαλής του  Άρθρου 19 για την Ευρώπη και την Κεντρική Ασία, δήλωσε:

«Καλούμε τις εταιρείες κοινωνικών μέσων να μην συμβάλλουν στη λογοκρισία του διαδικτυακού περιεχομένου στην Τουρκία και να μην εκθέτουν τους χρήστες/τριες στον κίνδυνο αυθαίρετης σύλληψης και δίωξης παραδίδοντας τα προσωπικά τους δεδομένα στις τουρκικές αρχές».

Καλούμε τις εταιρείες κοινωνικών μέσων να μην συμβάλλουν στη λογοκρισία του διαδικτυακού περιεχομένου στην Τουρκία
Sarah Clarke, Επικεφαλής του  Άρθρου 19

«Το Facebook και οι άλλες εταιρείες τεχνολογίας που εγκαθίστανται στην Τουρκία, πρέπει τώρα να αποκαλύψουν δημόσια τα συγκεκριμένα μέτρα που θα λάβουν για να σεβαστούν το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης, δεδομένης της πίεσης που θα αντιμετωπίσουν αναμφίβολα από τις αρχές και την έλλειψη ανεξάρτητου δικαστικού σώματος».

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η απαγόρευση διαφήμισης στην Τουρκία, στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων με πάνω από ένα εκατομμύριο καθημερινών χρηστών/τριών, που δεν συμμορφώθηκαν με αυτή την απαίτηση τέθηκε ήδη σε ισχύ. Η απαγόρευση θα αποτρέψει αποτελεσματικά πολλούς/ες από τη διαφήμιση σε αυτές τις πλατφόρμες, οδηγώντας σε σημαντική απώλεια εσόδων.

Οι εταιρείες έχουν την ευθύνη να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, λαμβάνοντας προληπτικά μέτρα για να διασφαλίσουν ότι δεν προκαλούν ή συμβάλλουν σε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ότι τερματίζουν κάθε δραστηριότητα που διαπιστώνεται ότι προκαλεί ή συμβάλλει σε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ότι αποκαθιστούν κάθε ζημία που μπορεί να προκάλεσε ή στην οποία να συνέβαλε.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον νόμο για τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης δείτε εδώ: https://www.amnesty.org/en/latest/news/2020/07/turkey-draconian-social-m...

ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΔΩΡΕΑ
Υπερασπίσου τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και στήριξε την ανεξαρτησία του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας.