Amnesty International
Think before print
  • ΝΕΑ
  • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

ΕΥΡΩΠΗ: Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ TRACKING ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΝΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΖΩΗ

Share it
  • Facebook
  • Twitter
  • E-mail
shares
Δημοσιεύθηκε στις 16 Μαΐου 2025, 17:05Εκτύπωση
Ευρώπη: Η απόφαση του δικαστηρίου των Βρυξελλών για τις διαφημίσεις που βασίζονται στο tracking αποτελεί σημαντική νίκη για το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή

Αντιδρώντας στην απόφαση του Εφετείου των Βρυξελλών που ορίζει ότι το μοντέλο συγκατάθεσης που αφορά τις διαφημίσεις που βασίζονται στο tracking (tracking-based advertising) από μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Google, η Microsoft, η Amazon και η X στην Ευρώπη, είναι ασύμβατο με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η Hannah Storey, Σύμβουλος Πολιτικής της Διεθνούς Αμνηστίας για την Τεχνολογία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, δήλωσε:

«Πρόκειται για μια σημαντική νίκη για το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή και ένα σαφές μήνυμα ότι η βιομηχανία τεχνολογίας πρέπει να απομακρυνθεί από τις διαφημίσεις που βασίζονται στην παρακολούθηση και να στραφεί σε ένα μοντέλο που σέβεται περισσότερο τα δικαιώματα.

Η πρακτική της συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων μας με τη χρήση του Πλαισίου Διαφάνειας και Συναίνεσης (TCF), που χρησιμοποιείται επί του παρόντος για τις περισσότερες διαδικτυακές διαφημίσεις, δεν είναι συμβατή με το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή. Η απόφαση αυτή αποτελεί σημαντικό σημείο καμπής στην προσπάθεια να καταπολεμηθεί το επιχειρηματικό μοντέλο που παραβιάζει τα δικαιώματα.

— Hannah Storey, Σύμβουλος Πολιτικής της Διεθνούς Αμνηστίας για την Τεχνολογία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

«Οι διαδικτυακές διαφημίσεις συνοδεύονται από «προσφορές σε πραγματικό χρόνο». Αυτό το σύστημα συλλέγει προσωπικές πληροφορίες για εμάς, όπως τι διαβάζουμε, τι ακούμε, πού βρισκόμαστε, και μπορεί να συμπεράνει προσωπικά πράγματα για εμάς, όπως πεποιθήσεις, σεξουαλικές προτιμήσεις και κατάσταση υγείας.

«Κάθε φορά που επισκέπτεστε έναν ιστότοπο, αυτές οι προσωπικές πληροφορίες μοιράζονται με χιλιάδες εταιρείες, οι οποίες στη συνέχεια υποβάλλουν προσφορές για να σας δείξουν μια διαφήμιση χωρίς τον κατάλληλο έλεγχο των πληροφοριών σας και αυτό αποτελεί τεράστια παραβίαση της ιδιωτικής ζωής.

«Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας προσπάθησαν να υποστηρίξουν ότι συμμορφώνονται με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR), έναν νόμο της ΕΕ για την ψηφιακή ιδιωτικότητα που θεσπίστηκε το 2016 για την ενίσχυση της προστασίας των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής των ατόμων, χρησιμοποιώντας το Πλαίσιο Διαφάνειας και Συναίνεσης - ζητώντας τη συγκατάθεσή μας για αυτή την εισβολή στην ιδιωτική ζωή μέσω απλών αναδυόμενων παραθύρων - αλλά η απόφαση αυτή δείχνει ότι αυτό το μοντέλο δεν είναι επαρκές».

Ιστορικό

Στις 14 Μαΐου το Εφετείο των Βρυξελλών έκρινε ότι το μοντέλο συγκατάθεσης που χρησιμοποιείται από τη βιομηχανία διαδικτυακών διαφημίσεων που βασίζονται στο tracking είναι παράνομο σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Η απόφαση ορίζει ότι το Πλαίσιο Διαφάνειας και Συναίνεσης δεν πληροί τις απαιτήσεις του GDPR για τη συναίνεση και τη διαφάνεια των χρηστών.

www.amnesty.org.gr