Από τις μαθήτριες και τους μαθητές ζητήθηκε να εργαστούν ομαδικά και με βάση την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων να σκεφτούν και να συντάξουν μία πρόταση για ένα Ανθρώπινο Δικαίωμα το οποίο δεν περιγράφεται στην Οικουμενική Διακήρυξη.
Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!
Eπίσκεψη της Διεθνούς Αμνηστίας στα Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα.
Με αφορμή την εκκίνηση του εκπαιδευτικού προγράμματος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, επισκεφθήκαμε την Τρίτη 21 Μαΐου τα Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα, στον Άλιμο και πραγματοποιήσαμε μία δίωρη διαδραστική ενημέρωση για τη Διεθνή Αμνηστία, σε 85 μαθήτριες και μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας του Υπουργείου Παιδείας.
Η ομάδα του εκπαιδευτικού προγράμματος στα Ανθρώπινα Δικαιώματα προετοίμασε μία διαδραστική ενημέρωση για τις μαθήτριες και τους μαθητές σχετικά με τις εκστρατείες που υλοποιούμε στη Διεθνή Αμνηστία, τον τρόπο με τον οποίο πιέζουμε θεσμικά για την υποστήριξη των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, το θεματικό υπόβαθρο των εκστρατειών μας και την οργάνωση της ενημέρωσης και της επικοινωνίας των δράσεων μας.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου γράφουν για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ζητήματα όπως η ισότιμη και γόνιμη ένταξη των προσφύγων στις κοινωνίες υποδοχής, ο τερματισμός του ρατσισμού και της κοινωνικής βίας σε βάρος των ευπαθών ομάδων, η περιθωριοποίηση των διακρίσεων και της έμφυλης βίας, η προσβασιμότητα και η συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία αποτέλεσαν τον πυρήνα της παρουσίασης του βιωματικού σεναρίου.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου συμμετείχαν ενεργά σε όλη τη διάρκεια της ενημέρωσης, ενώ μοιράστηκαν μαζί μας τον βαθύτερο προβληματισμό τους γύρω από τη διάσταση του ακτιβισμού και της συνηγορίας.
Από τις μαθήτριες και τους μαθητές ζητήθηκε να εργαστούν ομαδικά και με βάση την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων να σκεφτούν και να συντάξουν μία πρόταση για ένα ανθρώπινο δικαίωμα το οποίο δεν περιγράφεται στην Οικουμενική Διακήρυξη. Η δημιουργικότητα, η ετοιμότητα και η ενημερότητα των παιδιών γύρω από ζητήματα που αφορούν την παραβίαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου σε παγκόσμιο επίπεδο αποτέλεσαν το κλειδί για την επιτυχία της βιωματικής μάθησης.
Και μερικές απο τις απαντήσεις τους ήταν...
«Δικαίωμα στην υιοθέτηση παιδιών από ομοφυλόφιλους - Ισότητα για όλους ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου - Απαγόρευση της παιδικής εργασίας - Δικαίωμα στην άμβλωση»
Στο δεύτερο μέρος της ενημέρωσης οι μαθήτριες και οι μαθητές προσπάθησαν να αφουγκραστούν τις φωνές των προσφύγων και να συμπληρώσουν με ένα δικό τους δημιουργικό τέλος την ιστορία ενός πρόσφυγα που αφήνει την πατρίδα του και φτάνει στην Ελλάδα. Τα παιδιά με τον δικό τους μοναδικό τρόπο μας έδωσαν για μία ακόμα φορά να καταλάβουμε την ωριμότητα και την ενσυναίσθησή τους σε σχέση με τα ζητήματα που αφορούν τη φιλοξενία και την ένταξη των προσφύγων στη νέα χώρα υποδοχής.
«Μπήκα στη βάρκα, κοίταξα πίσω μου, έστρεψα το βλέμμα μπροστά και πέταξα τα κλειδιά του σπιτιού μου στη θάλασσα. Ήξερα πως είχε πια χαθεί. Γύρισα να κοιτάξω τη γυναίκα μου και την είδα να δακρύζει. Δεν ξέραμε πια αν αυτά που για μας ήταν κάποτε δεδομένα θα τα ξαναβλέπαμε».
Ευχαριστούμε θερμά τα Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα για την πρόσκλησή τους και ευχόμαστε να συνεργαστούμε εκ νέου στο πλαίσιο της υλοποίησης του εκπαιδευτικού μας προγράμματος για το σχολικό έτος 2019-2020.
#EgokiEsyMazi