ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΤΙ 7 ΣΤΟΥΣ 10 ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΣΚΗΣΟΥΝ ΕΛΕΓΧΟ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΦΟΒΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Δημοσιεύθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 2019, 12:04Εκτύπωση

- Η συντριπτική πλειοψηφία των ατόμων (71%) ανησυχεί για τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγει η Υψηλή Τεχνολογία [Big Tech] και πώς τα χρησιμοποιεί

- Περίπου 10.000 άτομα ερωτήθηκαν σε εννέα χώρες, μεταξύ των οποίων η Βραζιλία, η Ινδία, η Γερμανία, η Νότια Αφρική και οι ΗΠΑ.

Επτά στους δέκα ανθρώπους (73%) θέλουν οι κυβερνήσεις να κάνουν περισσότερα για να ρυθμίσουν το Big Tech, με τη σαφή πλειοψηφία (71%) να ανησυχεί για το πώς οι εταιρείες τεχνολογίας συλλέγουν και χρησιμοποιούν τα προσωπικά της δεδομένα, όπως αποκαλύπτει μια νέα δημοσκόπηση της Διεθνούς Αμνηστίας που πραγματοποιήθηκε από την YouGov.

Περίπου 10.000 άτομα ερωτήθηκαν για τη στάση τους όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο και το Big Tech σε εννέα χώρες: τη Βραζιλία, τη Δανία, την Αίγυπτο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ινδία, τη Νορβηγία, τη Νότια Αφρική και τις ΗΠΑ.

«Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης είναι καθαρά και συνεκτικά - μια σαφής πλειοψηφία των ανθρώπων ανησυχεί για τη δύναμη που έχει το Big Tech στη ζωή τους. Οι άνθρωποι επιθυμούν οι κυβερνήσεις να κάνουν περισσότερα για να ρυθμίσουν αυτούς τους εταιρικούς γίγαντες», δήλωσε η Tanya O'Carroll, Διευθύντρια της Amnesty Tech.

«Τα αποτελέσματα συνιστούν μια καταδικαστική καταγγελία για το πώς οι εταιρείες Big Tech συγκεντρώνουν και χρησιμοποιούν τα προσωπικά μας δεδομένα. Οι άνθρωποι θέλουν να βάλουν ένα τέλος στις εταιρείες τεχνολογίας που καταπατούν το δικαίωμά μας στην ιδιωτική ζωή.»

Οι ερωτηθέντες/ησες που ανησυχούν για τη συλλογή των προσωπικών τους δεδομένων ενδιαφέρονται περισσότερο για την παραβίαση του δικαιώματός τους στην ιδιωτική ζωή (62%), ενώ η πλειοψηφία (59%) ανησυχεί επίσης για την απώλεια ελέγχου των δεδομένων τους.

Από εκείνους/ες που δήλωσαν ότι ανησυχούν, περισσότεροι/ες από τους μισούς/ες (51%) ανησυχούν ότι τα στοιχεία για την ηλεκτρονική τους δραστηριότητα ενδέχεται να αποκαλύψουν πολλά γι' αυτούς/ες, ενώ το ένα τρίτο (32%) φοβάται ότι τα δεδομένα του θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τις κρατικές αρχές για να τους/τις στοχοποιήσουν.

Το κεντρικό επιχειρηματικό μοντέλο που υποστηρίζει το διαδίκτυο σήμερα - χρησιμοποιώντας δεδομένα για τη δημιουργία λεπτομερών προφίλ ανθρώπων με σκοπό την προώθηση στοχευμένης διαφήμισης - θεωρείται σημαντικό πρόβλημα από σχεδόν οκτώ στους δέκα ανθρώπους (77%).

Όταν τους ζητήθηκε να εξηγήσουν γιατί, έξι στους δέκα (59%) δήλωσαν ότι συνιστά εισβολή στην ιδιωτικότητα. Περισσότεροι από τους μισούς (53%) ανησυχούν ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να επηρεαστούν άδικα από πολιτική διαφήμιση χωρίς τη γνώση τους. Σχεδόν οι μισοί/ες (48%) θεώρησαν επίσης ότι οι διαφημιζόμενοι θα απευθύνονταν στους ανθρώπους όταν είναι στην πιο ευάλωτη κατάστασή τους.

Στις ΗΠΑ, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη ο αγώνας του επόμενου έτους για την Προεδρία, τρεις στους τέσσερις (75%) Αμερικανούς/ιδες δήλωσαν ότι είναι πρόβλημα το γεγονός ότι οι τεχνολογικές εταιρείες δημιουργούν και πωλούν πρόσβαση σε λεπτομερή προσωπικά προφίλ. Έξι στους δέκα (61%), από εκείνους/ες που δήλωσαν ότι αυτό συνιστά πρόβλημα, ανησυχούσαν ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να επηρεαστούν άδικα από πολιτικές διαφημίσεις.

«Σκάνδαλα, όπως η παράνομη συλλογή των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων ανθρώπων από την Cambridge Analytica, έβλαψαν σοβαρά την εμπιστοσύνη των πολιτών σε τεχνολογικές εταιρείες,» δήλωσε η Tanya O'Carroll.

Οι κυβερνήσεις πρέπει να αναλάβουν δράση σχετικά με τη χειραγώγηση της στοχευμένης διαδικτυακής πολιτικής διαφήμισης. Η δημοσκόπηση μας δείχνει ότι οι άνθρωποι απλά δεν εμπιστεύονται το Big Tech για τον καθορισμό των όρων της πολιτικής συζήτησης.
Tanya O'Carroll

Σχεδόν οι μισοί από αυτούς/ές που ερωτήθηκαν (49%) είναι πιο προσεκτικοί/ές σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μοιράζονται τις προσωπικές τους πληροφορίες στο διαδίκτυο. Πάνω από το ένα τρίτο (37%) αποφεύγει ορισμένους όρους αναζήτησης ή ιστοσελίδες επειδή ανησυχεί για την παρακολούθηση του, ενώ το ίδιο ποσοστό ατόμων (37%) επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει κάποια πλατφόρμα λόγω ανησυχιών για την ιδιωτικότητα των προσωπικών του δεδομένων. Αυτό δείχνει ότι η διαδικτυακή εταιρική επιτήρηση έχει αρνητικό αντίκτυπο στη δυνατότητα των ανθρώπων να έχουν πρόσβαση στον ψηφιακό κόσμο. Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) χρησιμοποιεί εργαλεία για τον περιορισμό της παρακολούθησης στο διαδίκτυο.

Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης ενισχύουν την ανάλυση της Διεθνούς Αμνηστίας ότι το βασικό επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook και της Google αποτελεί συστημική απειλή για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τον περασμένο μήνα, η Διεθνής Αμνηστία δημοσίευσε μια σε βάθος έκθεση, που δείχνει πως το επιχειρησιακό μοντέλο επιτήρησης που βασίζεται στους δύο τεχνολογικούς γίγαντες, είναι ασυμβίβαστο με κάθε στοιχείο του δικαιώματος στην ιδιωτικότητα. Αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία από την εισβολή στην ιδιωτική μας ζωή, το δικαίωμα ελέγχου των πληροφοριών που αφορούν τον εαυτό μας και το δικαίωμα σε ένα χώρο όπου θα μπορούμε ελεύθερα να εκφράζουμε την ταυτότητά μας. Η έκθεση έδειξε επίσης ότι το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο αποτελεί απειλή για μια σειρά άλλων δικαιωμάτων, όπως η ελευθερία της γνώμης, της έκφρασης και συνάθροισης, η ελευθερία σκέψης και το δικαίωμα στην ισότητα και τη μη διάκριση.

Η Διεθνής Αμνηστία καλεί τις κυβερνήσεις να αναθεωρήσουν το εποπτικό επιχειρηματικό μοντέλο και να προστατεύσουν τους ανθρώπους από τις παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Ως πρώτο βήμα, οι κυβερνήσεις πρέπει να θεσπίσουν και να εφαρμόσουν νόμους που θα εμποδίζουν τις επιχειρήσεις να παρέχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες τους υπό τον όρο ότι τα άτομα θα «συναινούν» στη συλλογή, επεξεργασία ή κοινοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων για σκοπούς μάρκετινγκ ή διαφήμιση.

ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΔΩΡΕΑ
Υπερασπίσου τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και στήριξε την ανεξαρτησία του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας.